A következő videókban Dr. Szabó István összefoglalja mindazokat az információkat, melyek a térdprotézisműtétre váró páciensek számára nélkülözhetetlenek és érdekesek. A videós tájékoztatóban szerepelnek azok a kérdések is, melyet a páciensek gyakorta feltesznek.

A videoanyagot megtekintheti egyben, Dr. Szabó István YouTube lejátszási listáján: Tájékoztató térdprotézis-műtétre váró páciensek számára

1. Mi történik az online konzultáción?
  2. Felkészülés a műtétre
    • Az alapos kivizsgálás jelentősége
    • A páciens felkészítése a műtétre
    • A páciens otthonának felkészítése a műtét utáni hazaérkezésre
  3. A műtét
    • Érkezés a kórházba a műtét napján
    • A műtét napja, mi történik a műtőben
    • A műtéti érzéstelenítés
    • A műtét napja, a műtét után
    • Mitől függ, hogy cementes vagy cement nélküli protézist kap a páciens?
  4. Távozás a kórházból, otthoni rehabilitáció
    • Távozás a kórházból
    • Otthoni fájdalomcsillapítás
    • A kötés és a varrat
    • Regenerálódás a térdprotézisműtét után
    • Térdprotézisműtétet követő duzzanat
    • Otthoni rehabilitáció térdprotézisműtét után
    • Otthoni ülőgyakorlatok térdprotézisműtét után
  5. Tévhitek
    • Egyes kísérő betegségek miatt a műtét nem végezhető el?
    • Napokig, hetekig ágyhoz van kötve a beteg
    • Túl fiatal, esetleg túl öreg a páciens a műtéthez
  6. Szövődmények
    • A térdprotézisműtét utáni szövődmények
    • Fertőzés
    • Idegsérülés

1. ONLINE KONZULTÁCIÓ

Mi történik az online konzultáción?

Dr. Szabó István az első műtéti egyeztetésre online konzultáción várja a pácienseket. Az előzetes egyeztetések után 45 percben megvalósuló online konzultáció elegendő teret és időt biztosít a kérdések tisztázására, a javaslatok átbeszélésére.

2. FELKÉSZÜLÉS A MŰTÉTRE

Az alapos kivizsgálás jelentősége

Dr. Szabó István a veszélyek, illetve szövődmények kizárása és csökkentése céljából alapos kivizsgálást javasol, ennek jelentőségeit és részleteit osztja meg a videóban.

A páciens felkészítése a műtétre

Dr. Szabó István az alapos kivizsgálás mellett nagy jelentőséget tulajdonít a beteg optimalizálásának. A műtétre való felkészülési folyamatról, a veszélyek és szövődmények kizárásáról beszél ebben a videóban.

A páciens otthonának felkészítése a műtét utáni hazaérkezésre

A műtét előtti felkészülés része, hogy a páciens otthonát is fel kell készíteni, hogy a frissen műtött páciens biztonságos, balesetmentes környezetbe térjen haza – ennek részleteit osztja meg a videóban Dr. Szabó István.

3. A MŰTÉT

Érkezés a kórházba a műtét napján

Dr. Szabó István magánműtéteinek a kaposvári TritonLife Magánkórház ad otthon. A következő videóból megtudhatja, mi történik a műtét napján, a kórházba érkezéskor.

A műtét napja, mi történik a műtőben?

Dr. Szabó István röviden beszél arról, hogyan zajlik a műtéti előkészület, mi történik a műtőben a pácienssel.

A műtéti érzéstelenítés

Dr. Szabó István a protézisműtétekkor alkalmazott érzéstelenítésről, altatásról, a saját és páciensei tapasztalatáról számol be.

A műtét napja, a műtét után

A műtétet követően a páciens a szobájába viszik, a műtött terület tornája, a mobilizáció már a műtét napján elindul – erről beszél röviden Dr. Szabó István a videóban.

Mitől függ, hogy cementes vagy cement nélküli protézist kap a páciens?

A páciensek sokszor tudatosan érkeznek a rendelésre, előzetes tájékozódás alapján cementes, vagy épp ellenkezőleg, cement nélküli protézist kérve. A protézis rögzítésének megválasztása, a páciens preferenciájának figyelembevételével, de sebészi döntés. Dr. Szabó István ezt a kérdést járja körbe ebben a videóban.

4. TÁVOZÁS A KÓRHÁZBÓL, OTTHONI REHABILITÁCIÓ

Távozás a kórházból

Dr. Szabó István összefoglalja, hogyan zajlik a kórházi utolsó nap, illetve a hazaúton és otthonában mire figyeljen a frissen műtött páciens.

Otthoni fájdalomcsillapítás

Dr. Szabó István a térd- és csípőprotézis beültetését követő otthoni fájdalomcsillapítás részleteit és fontos elemeit ismerteti a videóban.

A kötés és a varrat

Dr. Szabó István műtétei során felszívódó varratot használ, így nincs szükség varratszedésre, továbbá a sebet még a műtőben okoskötéssel fedik le. A kötést nem szükséges cserélni, a 3. héten távolítható el. Ezekről beszél Dr. Szabó István a videóban.

Regenerálódás a térdprotézisműtét után

Dr. Szabó István a térdprotézisműtét utáni, biztonságos regenerálódás feltételeit mondja el ebben a videóban.

Térdprotézisműtétet követő duzzanat

Térdprotézisműtétet követően természetese a térd duzzanata. Azt, hogyan lehet megelőzni, illetve kezelni, Dr. Szabó István elmondja a videóban.

Otthoni rehabilitáció térdprotézis-műtét után

Dr. Szabó István összefoglalja, mire kell figyelni az otthoni rehabilitáció után, illetve milyen gyakorlatokat kell végezni. A térdprotézisműtét utáni otthoni torna 3 fő célja:

1. A combizom ne gyengüljön el!
  2. A térd behajoljon.
  3. A térd teljes nyújtását érjük el.

További információ a páciens eredeti anatómiáját helyreállító, egyedileg gyártott térdprotézisről bővebben.

Otthoni ülőgyakorlatok térdprotézis-műtét után

Dr. Szabó István bemutatja az otthon, ülve végezhető, térdprotézisműtétet követő gyakorlatokat.
A térdprotézisműtét utáni otthoni torna 3 fő célja:

1. A combizom ne gyengüljön el!
  2. A térd behajoljon.
  3. A térd teljes nyújtását érjük el.

Otthoni gyógytorna-gyakorlatok térdprotézis-műtét után

Dr. Szabó István minden páciense megkapja azt a videógyűjteményt, ami térd- és csípőprotézisműtétet követő, otthon végezhető gyógytornagyakorlatokat mutatja be, továbbá hétköznapi mozdulatok biztonságos kivitelezésre mutat gyakorlatokat (autóba be- és kiszállás, leesett tárgy felvétele, lépcsőzés, etc.)

5. TÉVHITEK

Elsőként sorbavesszük a legfontosabb tévhiteket, ami a csípőprotézis (de esetenként a térd) műtét kapcsán terjed, megfogalmazódik a páciensek körében.

Egyes kísérő betegségek miatt a műtét nem végezhető el

A protézisműtét kapcsán számos tévhit terjed a páciensek körében, ezzel foglalkozik a videósorozat ezen része. Vannak-e olyan betegségek, amelyek megléte mellett a protézis beültetése nem végezhető el?

Napokig, hetekig ágyhoz van kötve a beteg

A protézisműtét kapcsán számos tévhit terjed a páciensek körében, ezzel foglalkozik a videósorozat ezen része. A pácienseket – legyen az térd- vagy csípőprotézis – már a műtét napján felkeltik és elindul a rehabilitáció.

Túl fiatal, esetleg túl öreg a páciens a műtéthez

A protézisműtét kapcsán számos tévhit terjed a páciensek körében, ezzel foglalkozik a videósorozat ezen része. Érdemes-e, lehet-e fiatal vagy éppen idősebb korban elvégezni a protézis beültetését?

6. SZÖVŐDMÉNYEK

A páciensek és a sebészek egyaránt félnek a műtét utáni szövődményekről, melyek megfelelő körültekintéssel csökkenthetőek, kizárhatóak. A következő videókban a térdprotézisműtét kapcsán felmerülő szövődményekkel foglalkozom.

A térdprotézisműtét utáni szövődmények

A protézisműtétek kapcsán fontos tisztában lenni a szövődményekkel is. A videóban Dr. Szabó István általánosságban a térdprotézis beültetését követő, lehetséges szövődmények elkerüléséről beszél.

Fertőzés

A protézisműtétek kapcsán fontos tisztában lenni a szövődményekkel is. A videóban Dr. Szabó István a páciensek és sebészek rettegett szövődményéről, a fertőzésről és annak elkerüléséről beszél.

Idegsérülés

A protézisműtétek kapcsán fontos tisztában lenni a szövődményekkel is. A videóban Dr. Szabó István a térdprotézis beültetése során előforduló idegsérülésről beszél.

A videósorozatban a következő témákkal foglalkozom:

1. Tévhitek
    • Egyes kísérő betegségek miatt a műtét nem végezhető el?
    • Napokig, hetekig ágyhoz van kötve a beteg
    • Túl fiatal, esetleg túl öreg a páciens a műtéthez
  2. Szövődmények
    • A térdprotézisműtét utáni szövődmények
    • Fertőzés
    • Idegsérülés
  3. Mi történik az online konzultáción?
  4. Felkészülés a műtétre
    • Az alapos kivizsgálás jelentősége
    • A páciens felkészítése a műtétre
    • A páciens otthonának felkészítése a műtét utáni hazaérkezésre
  5. A műtét
    • Érkezés a kórházba a műtét napján
    • A műtét napja, mi történik a műtőben
    • A műtéti érzéstelenítés
    • A műtét napja, a műtét után
    • Mitől függ, hogy cementes vagy cement nélküli protézist kap a páciens?
  6. Távozás a kórházból, otthoni rehabilitáció
    • Távozás a kórházból
    • Otthoni fájdalomcsillapítás
    • A kötés és a varrat
    • Regenerálódás a térdprotézisműtét után
    • Térdprotézisműtétet követő duzzanat
    • Otthoni rehabilitáció térdprotézisműtét után
    • Otthoni ülőgyakorlatok térdprotézisműtét után

1. TÉVHITEK

Egyes kísérő betegségek miatt a műtét nem végezhető el

Napokig, hetekig ágyhoz van kötve a beteg

Túl fiatal, esetleg túl öreg a páciens a műtéthez

2. SZÖVŐDMÉNYEK

A térdprotézisműtét utáni szövődmények

Fertőzés

Idegsérülés

3. ONLINE KONZULTÁCIÓ

Mi történik az online konzultáción?

4. FELKÉSZÜLÉS A MŰTÉTRE

Az alapos kivizsgálás jelentősége

A páciens felkészítése a műtétre

A páciens otthonának felkészítése a műtét utáni hazaérkezésre

5. A MŰTÉT

Érkezés a kórházba a műtét napján

A műtét napja, mi történik a műtőben?

A műtéti érzéstelenítés

A műtét napja, a műtét után

Mitől függ, hogy cementes vagy cement nélküli protézist kap a páciens?

6. TÁVOZÁS A KÓRHÁZBÓL, OTTHONI REHABILITÁCIÓ

Távozás a kórházból